Sunday, November 2, 2008

Musim Sakit

Minggu ini dua kali suami saya menghantar anak ke hospital Kuala Kubu Bharu. Hari Rabu lepas Hazim dihantar ke hospital kerana bisul di tapak kaki. Hingga sekarang belum sembuh lagi dan cadangnya esok nak bawa lagi ke hospital untuk rawatan dan tambahan cuti sakit.

Kemudian pada hari Jumaat pula, Halimi demam. Dia berkeras nak pergi sekolah walaupun saya menyuruh dia rehat di rumah sementara menunggu masa nak pergi hospital. Petang itu kami menghantar Halimi ke hospital. Alhamdulillah sejak semalam dia dah pun sembuh dari demam.

Semalam kami serta 3 orang anak, kedua mertua saya serta Kak Long pergi ke Felda Bukit Serampang Johor untuk menghadiri kenduri doa selamat Mak Lang Bainah yang akan berangkat ke Tanah Suci. Pagi masa nak bertolak itu suami saya memang terasa badannya tidak sihat. Tapi kerana dah berjanji nak pergi, perjalanan diteruskan juga. Saya pun menawarkan diri untuk memandu kalau suami saya tidak sihat. Alhamdulillah kami selamat kembali ke rumah pukul 11.00 malam. Hari ini suami saya pula menyambung demam.

No comments: