Wednesday, November 5, 2008

Dapat Tawaran Belajar

Semalam saya mendapat tahu bahawa saya telah terpilih untuk mengikuti Program Pengsiswazahan Guru Sekolah Rendah yang akan dimulakan pada 17 November ini. Kursus dijalankan pada setiap cuti penggal selama 4 tahun. Saya sendiri tidak menyangka mendapat tawaran ini kerana saya difahamkan ramai yang memohon. Bidang yang ditawarkan ialah Prasekolah yang merupakan pilihan pertama saya. Cuma masalahnya tempat kursus tersebut adalah di Institut Perguruan Sultan Abdul Halim Sungai Petani, Kedah. Buntu juga bila memikirkan perkara tersebut.

Namun hari ini hati saya tambah terbuka. Saya rasa ada hikmahnya saya berkursus di Sungai Petani. Barulah terkenang saya ada sepupu di sana iaitu Abang Zul dan isterinya Kak Siti. Setelah menghubungi Kak Siti tadi hati saya jadi lega. Saya bukanlah pergi ke tempat yang asing. Ada waris di sana. Kebetulan pula anak Kak Siti pun sedang berkursus KPLI di tempat yang sama.

Begitu juga setelah mendengar tentang lokasi IPSAH daripada Cikgu Khairul. Saya rasa perlu berfikiran positif dan mengambil peluang yang diberikan kepada saya.

Terimakasih kepada suami saya yang memberi restu dan sokongan. Semoga segala urusan kita akan dipermudahkan.

No comments: