Tuesday, November 18, 2008

Mendaftar Program Pensiswazahan Guru Sekolah Rendah


Pada 17 November 2008, saya mendaftarkan diri sebagai pelajar Institut Pendidikan Sultan Abdul Halim Sungai Petani. Saya akan mengikuti program ijazah sarjana muda Pendidikan Prasekolah selama 4 tahun dengan mode KDC. Saya dihantar oleh suami, Humaidi, Hazim dan Halimi. Anak-anak yang lain tinggal di rumah Pak Ucunya di Kuala Kangsar.

Peserta kursus yang sama dengan saya adalah seramai 22 orang. Kami diberi masa 2 hari untuk pengurusan. Kuliah akan bermula esok seawal 7.30 pagi dan berakhir 5.30 petang. Masa rehat cuma ada setengah jam pada pukul 10 dan sejam pada waktu tengahari. Walau bagaimana pun saya berazam untuk berusaha bersungguh-sungguh di samping menunjukkan contoh dan menyalakan semangat anak-anak untuk belajar lebih gigih.

Pada hujung minggu ni saya terpaksa juga balik ke Batang Kali untuk menguruskan beberapa perkara tentang pengajian saya.

No comments: