Sunday, September 27, 2009

Episod Cemas

Hari ini 25 September 2009, suami saya mula bekerja. Kami semua tinggal di rumah Serendah kecuali Edi yang berdegil nak tinggal di Kampung Kuantan seorang diri. Walaupun tanpa komputer dan set TV, anak-anak saya seronok tinggal di rumah yang tanpa perabot. Cuma ada rak dapur gas, meja makan dan almari dapur.

Pada pukul 2.00 ptg tiba-tiba Halimi dan Amirul turun memberitahu saya bahawa Hazim, Fatimah dan Fatiha terkunci di dalam bilik utama. Setelah memeriksa sendiri, memang pasti pintu tidak dapat dibuka walaupun dengan kunci. Pada mulanya Fatiha menangis kerana ketakutan.

Setelah mendapat nombor telefon seorang pekerja kontrak Indonesia, saya menghubungi beliau. Mujurlah dia mahu datang menolong. Susah juga nak membuka pintu tersebut. Walaupun tombol pintu dah ditanggalkan, pintu masih tidak dapat dibuka. Erman, pekerja Indon itu sampai tiga kali naik memanjat bumbung untuk masuk ikut tingkap bilik.

Akhirnya setelah dua jam, barulah anak-anak saya dapat keluar dari bilik tersebut. Leganya hati saya.

No comments: