Friday, October 24, 2008

Kisah Di Karnival Pendidikan Prasekolah

Sewaktu di Kuantan tempoh hari, ketika asyik merakam video pertandingan tarian tradisional, saya ternampak kelibat seperti seorang yang saya kenali. Orang itu nampak seperti sepupu yang telah lama tidak saya ketemu iatu Rosli Baharuddin. Tapi saya seperti tidak percaya kerana apa pula urusan Rosli asyik mengambil gambar penari-penari cilik itu. Nak bertanya kepada Kak Nah, kakak Rosli, no telefon tiada dalam simpanan saya.

Bila saya balik ke rumah, setelah mendapatkan no telefon Kak Nah, saya bertanya pada beliau tentang Rosli. Rupa-rupanya orang yang saya nampak itu memang benar Rosli. Anaknya mengambil bahagian dalam pertandingan tarian. Menyesal juga tidak menegur sepupu sendiri. Begitulah kalau dah lama tak jumpa. Sebab itulah semasa balik raya ke Gopeng hari tu saya sibuk minta nombor telefon dan mengedarkan nombor telefon kepada saudara-mara. Saya ingin jalinan silaturrahim yang ada itu tidak terputus.

No comments: