Wednesday, October 1, 2008

Sambutan Hariraya

1 Syawal, ketika ramai orang beraya di kampung masing-masing, kami sekeluarga masih di Kampung Kuantan. Pagi tu, kami sempat melayani beberapa kumpulan yang datang beraya ke rumah sebelum bertolak ke rumah adik ipar saya Norzaini di Ampang. Kami ke rumahnya kerana ibu dan bapa mertua saya berada di sana. Sampai di sana Kak Long sekeluarga telah pun ada. Hanya sebuah rumah sahaja kami beraya. Suasananya bukan macam kat kampung di mana rumah saudara-mara ada di sekeliling.
Esok pagi kami merancang hendak balik ke kampung saya di Gopeng. Walaupun orang tua telah meninggal, namun saya mempunyai ramai saudara mara yang tinggal sekitar Gopeng. Sebelum itu, kami merancang hendak ke rumah kawan saya di Tanjung Malim dan ke rumah Ustazah anak-anak saya di Felda Trolak.
Pada hari Sabtu nanti kami akan menghantar rombongan pengantin ke Melaka. Manakala hari Ahad pula akan menghantar Hazim balik ke asrama.

No comments: