Saturday, June 27, 2009

Seminggu Berlalu

Minggu ini saya masih sibuk dengan keluarga dan sekolah. Belum ada ruang untuk pengajian saya. Padahal saya ada Online Learning dan 2 assignment untuk disiapkan.

Sedikit demi sedikit saya cuba langsaikan kerja-kerja sekolah yang tertangguh. Penilaian murid, minit mesyuarat, minit curai, pendaftaran PIBG, penfailan dan macam-macam lagi. Dengar pula Nazir akan datang mencerap guru cemerlang, saya mengemaskini pula perkara yang perlu dipersembahkan kepada pihak Nazir sekolah.

Di dalam kelas prasekolah pula saya mengambil sedikit masa setiap hari untuk melatih murid bagi pertandingan Nyanyian dan Gerakan pada 4 Julai nanti. Murid-murid saya akan berentap dengan pasukan lain dari Tadika Kemas dan PASTI.

Hari ini 27 Jun 2009 adalah merupakan hari persekolahan bagi menggantikan cuti Hariraya nanti. Saya juga telah menerima keputusan peperiksaan Fatimah dan Amirul. Alhamdulillah keputusannya tidak mengecewakan. Cuma mereka perlu teruskan usaha dan lebih rajin belajar.

Di dalam kelas prasekolah, saya tidak menang tangan melayani ibubapa yang hadir. Daripada 25 orang murid, 19 ibubapa yang hadir. Walaupun tiada peperiksaan, penilaian berterusan dilakukan. Ibubapa juga menyemak portfolio anak.

No comments: